Doerak

Doerak

dinsdag 7 augustus 2012

Hommage aan Kat

Het zat er aan te komen, ze was al een tijdje ziek. Maar als het bericht dan doorkomt, dan valt het toch enorm zwaar. Kleine Kokette Katinka leeft niet meer.
Ik denk met zoveel plezier terug aan de eerste weken uit Doerak's leven, nu een jaar geleden. Kat is niet zijn moeder, maar had die rol wel overgenomen van Quitney. Met overgave, rust en geduld. Ieder weekend mochten we langskomen. Ze accepteerde mij vanaf de eerste keer bij haar kroost, legde zelfs al haar kop op mijn schoot toen ik naast haar ging zitten. Wat voelde ik me toen rijk. Niet dat ik veel durfde te bewegen, want ze hield me wel in de gaten. Maar ik denk niet dat ze ooit uitgehaald zou hebben. Haar kroost beschermen was wel belangrijk, dat merkten we in de weken die volgden.
Ach lieve Kat, wat zal Francis jou gaan missen.

Begin juli 2011: Kat blij met pleegpuppies (waarvan eentje Doerak)

Tevreden rustend naast "haar" puppen


Eind juli 2011: de puppen groeien en Kat blijft blij


6 augustus 2011: Kat neemt afscheid van Doerak
Op 6 augustus 2012 nemen wij afscheid van Kat. Precies één jaar later..........

1 opmerking:

  1. Mooi . Niet zo vreemd dat ook al waren het niet echt haar pups,ze wel die bepaalde rust en evenwicht hebben als haar eigen pups.Zo belangrijk is een evenwichtige ,goede moeder.
    Het is triest dat ze zo vroeg al moest overlijden.
    We zullen haar niet vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen